Total Pageviews

Sunday, November 15, 2009

SapuraAcergy.Sdn.Bhd - SASB



Pejam celik...pejam celik... dah 6 bulan aku kat sini. As usual, still work as Document Controller kat Gumusut Kakap - Transportation and Installation of Offshore Pipelines, Risers and Facilities. Cume kat sini dpt title Senior gan working experience - 1 1/2 year deepwater (Oil & Gas).

Walaupun turun sikit designation from previous company tapi tak ape...yg penting aku happy kat sini. Office dekat gan rumah, senang nak ulang alik. Workload still manageble...yg pasti weekend aku leh lepak gan family kat rumah or bawa dia org jalan2. Kat sini aku lihat still new with IM approach & implementation. Since this is a first job for them in managing IM especially for Document Management by using system almost 90%.

SASB management still try & error for any decision but for me, its learning process for all project team. Kat sini jugak aku jumpe gan my junior...satu course ngan satu major study, apa lagi kalu bukan Information Management - Record Management. Namanyer Dayang Sri Nor Hidayah..org Sabah Bah!..dah nak masuk 2 tahun dia kat sini. Memang rezeki dia...lepas grad 2-3 bulan terusss dapat keje kat sini.

Sama mcm aku, it was our luck to joint Oil & Gas - Deepwater project. Lots of new technology and for sure new knowledge we learn in this sector. For us, we must show that IM graduate from UiTM - Can do and applied work with good performance and competence with the job that has been assigned (unless for certain2 issue...sendiri mau ingat la!)

Aku punya assignment kat sini is to control, manage and make sure all documents for Mooring FPS Design,Engineering,Procurement and Vendor using SharePoint system in order.

This team lead by Package Manager - Adam, Technical Manager- Simon, Buyer - Nizam, Expeditor - Rizal Azwan, Sr QA Eng- Abd Aziz & Ananthan, Engineering - Sr Eng - Bapak Taufiq, Siew Siew, Roy Mc & Grad Eng - Khaidir.

Last day for one of Mooring Engineer - Redouan Assar gan Dayang ambik gambar.Dia nie move to Technip for Turkeministan Project.

Alhamdulillah, we work as team and any issues can be discuss and will be resolve. For sure still dealing with same Client - Sabah Shell - Deepwater Project.

DC Team


Nelson - Lead DC, Dayang & Aku..


Fazliana & Saiful Azwan (will be joint SBM Offshore - Dec 2009)

Agak lama jugak aku tak meneruskan coretan dalam blog nie...since blog aku kena rampas kuasa dari org kesayanganku...(sapa lagi kalu bukan wife aku da!!!!)

Ok ..thats all for now....kita jumpe lagi lepas nie...gan cerita2 terkini..dari kami sekeluarga..

8 comments:

dayang said...

wakaka...junior konon.....super junior la....anyway....thanks sbb share knowledge..tak arif lg dgn Documentation.. still need guidance..

Anonymous said...

oit..takkan tayang title kot..hehehhe....

Anonymous said...

oit..takkan tayang title kot..hehehe...apa2 pun sume pasal rezeki...aku pun takda cert...keje dari bawah...yang penting aku happy!!!hehehehe....coz dapat keje ngn Shell

Izmal Ganu said...

Julie,

Bukan tayang title...cume bukti...yg kita nie still boleh keje bila kuar dari MMHE...hihihi..kite yg menanggung nie kena ambik kira...since...ade family...but semua tu bergantung gan rezeki dari tuhan...cert just syarat...

Mcm ko...rezeki..dpt joint Cliet...senang hati skrg...hihihi!

Anonymous said...

izmal salam.
saya nak contact dayang tu boleh? dia senior sy masa di uitm puncak perdana shah alam. tlg kalau dia ada facebook ke, kata Fatiha roomate dia cari ok? thank you

Anonymous said...

hi fatiha...dyg ni....how's life going on there..lucky my senior inform me.... you search dayang sri noor hidaya kat fb..

dayang said...

hi fatiha...dyg ni....how's life going on there..lucky my senior inform me.... you search dayang sri noor hidaya kat fb..

Anonymous said...

dayang, fatiha ok. ya Allah bukan main susah lagi nak cari, dlm banyak2 nama yg fatiha ingat nama dayang sorang je, kakak2 lain dah tak ingat sbb diorang guna nama samaran. fatiha tak boleh add dayang sbb dayang punya setting tak bg org search dkt fb, so add fatiha lah Lily-Satrina Sohail

thank you ADLY, sbb bagi masuk border this time