Total Pageviews

Thursday, May 06, 2010

FPM - Hi Tea Alumni



Tetiba, aku menerima panggilan telefon dari Fakulti Pengajian Maklumat,Uitm. Pihak Fakulti memaklumkan berkenaan majlis Hi-Tea Alumni pada 26th March 2010. Macam biasa, secara spontan..aku terus menerima jemputan tanpa bertanya berapa ongkosnyer!...
Selang kemudian, detail of program aku terima melalui email dan bayaran di buat untuk 2 org(for sure wife..kena ikut)maklumla...kami memang berasal dari satu pengajian semasa di Uitm Shah Alam. Temanya di syorkan berpakaian kuning.
Dlm kepala aku...for sure akan terjumpe gan kengkawan yg telah lama terputus hubungan.Maklum la,semuanyer dah mempunyai keluarga gan profession masing2.
Namun, apa yg kami harapkan...meleset sama sekali...tak ramai yg hadir, cuma sebahagian kecil je yg datang. Itu pun terutama kepada mereka yg still have communication or contact with few lecturer...tapi itu semua still tak menjadi penghalang...
Sempat laa aku berjumpa serta berbual gan beberapa org Senior Lecturer such as Dr Wan Kadir, Dr Sharif, Puan Aliza,Dr Rusnah...dan member satu batch..memang tidak di sangka2...Raja Norsafuan(Archivist- Arkib Negara Malaysia).
Apa lagi, bila jumpe geng satu batch,kebetulan kami memang satu kelas dan...sempat lepak or kuar minum bersama sewaktu tinggal di rumah sewa..Seksyen 7 Shah Alam.
Apa yg menarik, masuk ke Semester dua (1999), kami di beri peluang untuk memilih pengkhususan dalam Information Management samada memilih Library Management & System(IM20),Management Information System(IM21), Record Management(IM22) or Resource Centre Management(IM23).
Semester nie lah, kami mula berpisah berdasarkan pengkhususan yang di pilih. Kebetulan, aku,wife, King(Raja Norsafuan) gan kengkawan yg lain...kami berada di group B( time tu...kami merupakan batch yg paling ramai...sekitar 200 org bagi Ijazah Pengajian Maklumat(IM).
Tahun kami merupakan....kumpulan yg pertama..Fakulti mula buka pintu..gan kemasukan bilangan pelajar yg besar..tapi alhamdulillah, boleh dikatakan...hampir semua kami saling mengenali..kecuali(yg low profile..or pemalu...mcm wife aku kot!)
Time nie pun...semua kami still bercampur dan berkawan gan semua pelajar..sbb belum di pisahkan dengan pengkhususan lagi..Itu yg unik tentang batch kami(sessi 1998-2001).
Aku buat survey gan senior2 then buat keputusan untuk memilih Record Management.Dari sini kami mula terpisah gan kengkawan yg lain. Wife aku, King,Tariq,Murni,Jue,Oni mereka memilih Management Information System.
Semua tu dah berlalu....bila kami tamat pengajian, tak ramai yg betul2 practise apa yg kami pelajari. So far yg betul2 dari Record Mgt, practice cuma aku gan Saifolasri(Medical Record Ex -IJN) gan kengkawan yg lain beralih ke Librarian -M'sia National Library.
Dari sini, apa yg mengejutkan...King..tamat pengajian,keje sekejap then dia sambung for Master..tup2...dia dapat offer as Archivist kat ANM. Memang tak disangka2.Itu apa yg boleh kita katakan...rezeki itu semuanyer dtg dari tuhan...yg pasti..jika kita berkehendak..usaha setakat yg mampu, selebihnye..kita berserah kepada tuhan yg Maha Kuasa..Amin.
Hmmm..panjang lebar kali nie aku menulis...sampai terlupa nak uploadkan photo2 buat tatapan gan kenangan dalam blog nie..Apa lagi...nah!...kita saksikan..sesudah 9 tahun aku tamat pengajian di Uitm, Shah Alam....Uitm tetap di hatiku!!!!!!!






Wife aku gan Kasimar(Wife King) Similar Couple from IM Faculty,Uitm

No comments: